tirsdag 13. desember 2011

PepperKakeBakeDag♥

Selveste Santa Lucia dagen i dag jo! Husker denne koselige dagen, da vi på barneskolen gikk i tog med brennende lys..Egentlig fryktelig skummelt når man tenker over det..Rart at vi aldri brant av noen håret..

I dag har jeg vært sammen med søstrene mine og tantebarnet i byen. Koste oss der med vaffel og gløgg, santa lucia tog og julekonsert.





Utrolig koselig med julemarked! Fikk skikkelig julestemning.

Da vi kom hjem var det tid for pepperkakebaking:D


Alt er klart!


Tøyse litt:D


Litt av det ferdige (vakre) resultatet:D

Så da var en sort til jul i boks!:D Blir nok ikke 7 sorter her i huset nei! Baker litt som jeg tar med meg hjem, og litt som jeg har liggende til vi kommer tilbake til Trondheim igjen. I år blir det mandelmakroner og karameller jeg tror jeg skal få tid til:) Har heller ikke vasket alt jeg skulle..Men spiller det noen rolle tror dere? Julen bryr seg vel ikke om at kjøkkenskapene mine ikke er vasket? Eller at vinduene fremdeles er skitne? hihi ..Flere som ikke er ferdige kanskje?

Tar det med knusende ro jeg! Alle julegavene har jeg endelig blitt ferdig med, og nå skal jeg bare nyyyte resten av dagene til vi drar hjem:) Gleder meg sånn til vi kan sette oss i bilen og kjøre hjem til vakre Helgeland♥ ''Driving home for christmas'' har vi selvfølgelig på full guffe:D


Klem


3 kommentarer:

Bente sa...

Så koselige bilder du har tatt.

Her blir det ikke noe hurrameheivasking. Vanlig helgevask, that`s it.

Du må ha en fantastisk tur hjem, men vi ser deg vel på bloggen før du drar, kanskje.

Klem

Monica sa...

Vet du, dette stresset og styret med julevask er jeg IKKE noe fan av. Rett og slett!! Man skal kose seg, nyte tida og slappe av i denne tida. Man tar jo en god helge-vask da man bytter ut pynt og ordner til jul, men noen skikkelig husvask? Nei, det hører sommer-halvåret til, spør du meg! ;) Da kan man ta ting ut, lufte skikkelig, osv... JEG gidder IKKE å kave med sånt i jule-kosen! :)

Klem :)

Bird sa...

No worries! D blir jul læll!!:) Og spesielt hvis man ikke skal feire den hjemme i sin egen leilighet!!:)hihi! Her er det lite som minner om rundvask - men jeg har ikke sopt det under teppet da sånn som han i "da damene dro"!!:D

Jule markedet så utrolig hyggelig ut!! men jeg hørte snakk om at det var intenst mye folk der nede? På lørdag riktig nok. Kanskje bedre på en onsdag?